Sunday 20 February 2011

3.nädal Õpiobjektide koostamise ja levitamise vahendid

Tunnistan, et selle nädala õppimiseks-läbitöötamiseks-katsetamiseks ettenähtud materjalihulk oli tõesti äärmiselt mahukas. Andsin oma parima, aga kõike huvipakkuvat läbi teha ja katsetada ei jõudnud. Eks seda tuleb siis edaspidi teha.
Lugesin läbi artikli õpiobjekti mõiste kujunemise ajaloost "An Abridged History of Learning Objects". Kuna selle materjali läbi lugemise järel polnud ma päris kindel, mis see õpiobjekt ikka on: sain küll aru, et selle mõiste taha mahub terve hulk erinevaid lähenemisi ja arusaami, siis otsisin lisa eestikeelsetest materjalidest. Leidsin Triin Marandi artikli "Õpiobjekt- mis loom see on?", mis minu jaoks asja oluliselt selgemaks muutis.

Õpiobjektide loomise vahenditega tutvusin ka. Siiani olen kasutanud pigem veebipõhiseid või arvutisse laaditavaid programme, millega saab teha teatud liiki õpiobjekte (Photo Story, timetoaster jne): pakutavad vahendid olid mulle võõrad. Kuna kujunduse poolest tundus kõige meeldivam CourseLab, siis katsetasin seda. Eestikeelse juhendi abil sain üsna mahuka õpiobjekti tehtud. Soovin katsetada ka teisi vahendeid: olen grupikaaslaste käest juba kuulnud, et exe on lihtsalt kasutatav. Proovin edaspidi teisigi vahendeid: huvi on juba seotud minu magistritööga, mille sisuks saab õppematerjalide loomine. Igasugused vihjed headele vahenditele on teretulnud!

Õpiobjektide ladudest olen kasutanud Koolielu ja Miksikest ja erinevate muuseumite kodulehekülgi (usun, et neidki võib siia sobitada). Sobivaid õpiobjekte leidsin enda jaoks ka  siit  Learning Resource Exchange for Schools ja OER Commons.

Kokkuvõtteks võib öelda, et informatsiooni sain sellel nädalal palju ja sellega toimetulemiseks pean veel palju aega ja energiat panustama. Kahtlemata on minu jaoks vajaliku teemaga: ja seetõttu jätkan sellel nädalal pakutuga ka edaspidi toimetamist.

No comments:

Post a Comment