Wednesday 27 April 2011

12.nädal autoriõigused

Oma seekordset postitust pean alustama vabandusega, et töö tuleb hiljem tähtajast. Põhjus on aga väga mõjuv: nimelt sain ma õnnelikult kolmanda poja emaks. Ja meie esimene koosoldud nädal kulus kiirelt kohanemisele.

Autoriõiguste teema polnud mulle võõras, sest erinevatel koolitustel, ka enda omadel, on see üks asi, millest kindlasti räägitakse. Samas on kordamine ju tarkuse ema.

Analüüsiks valisin ühe õppematerjali repositooriumist Vestlusteema prantsuse keeles, autor Irina Koksharova. "Minu kodu". Autoriõigused on kirjas. Seda materjali võib kasutada mitteärilistel eesmärkidel, autorile viidates ja jagada võib seda samadel alustel. Lisatud on ka palve, et materjali kasutamine registreeritaks logides veebilehel end sisse.

Mina olen üldiselt avatud õppematerjalide jagamisele: kui keegi on hea materjali valmis teinud, siis võiks seda ka teistega jagada. Luues uusi õppematerjale, siis pean õigeks nende jagamist: küll mitte seda, et keegi kautab minu tööd  oma ärilisteks eesmärkideks.

Tallinna Ülikool on minugi arvates üsna avatud: osad veebipõhised avatud õpikeskkonnad ja ka osad õppematerjalid on kõigile kättesaadavad. Samas on arusaadav, et osad materjalid on õpikeskkonnad on kaitstud parooliga või pääsevad sinna vaid teatud inimesed.

1 comment: